Mes sources d’inspiration en Training

Hi 🙂

Aujourd’hui je vous partage les comptes Instagram, chaînes Youtube ou blog que j’aime consulter pour nourrir mes connaissances et enrichir mes Training.

  • Crossfit

The Barbell Physio

Un compte Instagram à consulter pour améliorer sa technique, développer sa force… sur tous les exercices chargés. Si le compte s’appelle « Barbell » (barre en anglais), ils ne se limitent pas qu’à ça et parlent également de gymnastique, mobilité, gainage…

Pamela Gnon

Moi qui détestait la gymnastique, elle a contribué à faciliter mon apprentissage et ma compréhension des exercices à la barre, aux anneaux, au sol…

| KIPPING RING DIPS| —————————– ▪️Where to begin? 1. First master strict ring dips before moving to kip – building the strength and technique behind the skill is vital 2. Learn the kip on static apparatus before moving to dynamic to train timing of skill ——————————- DRILLS: ▪️Start on the box before moving to the 2nd Drill TECHNIQUE ▪️Timing is crucial 1. At the bottom of your dip – as you drive knees UP in tuck position you want to think about pressing “tall” with upper body 2. Do not think “drive feet down into floor” bc you want momentum to take You above the boxes/rings – not below 3. Practice these drills A LOT! If you have the strength behind the skill, it’s just a matter of learning the timing & feeling of the kip ——————————- 🔹Want more drills? Head to @cfgymnastics to spend a weekend with us AND click my BIO LINK for monthly drills ——————————- #cfgymnastics #wodndone #gymnasty #crossfittraining #gymgypsyjournal #crossfit #crossfitgames #mastersgamesathlete 🎥@risingcrossfit #cfgymnastics #pamelagnon @crossfitgames #ringdip #kipping

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  • Conditioning

Alexia Clark

Une Fitgirl comme je les aime, c’est-à-dire STRONG ! Elle partage régulièrement ses entraînements, et des exercices de musculation accessibles. Si vous ne faîtes pas partie de son million d’abonnés, alors n’hésitez pas à la suivre 😉

New Year Plyo 1. 10 each side 2. 12 each side 3. 12 each side 4. 10 each on each side 3-5 rounds You have your goals and the determination to conquer them and now you have the #QUEENTEAM to be there every step of the way. Today will not only set the tone for the week but it will set the tone for the year. Set it with a group of women who lift each other up, a community where the amount kindness and support is absolutely unreal. This is our year. Let’s do it QUEENS! 👑 👑LIMITED TIME ONLY👑 GET 25% OFF 6 MONTHS OF MY ONLINE PROGRAM‼️CLICK THE LINK IN MY BIO AND USE CODE: GOALS18. THE #QUEENTeam is THE most positive, optimistic and mindset forward community. We aim daily to live and find the best versions of ourselves, we feed off each other’s motivation, we encourage, we listen, we lift each other up and no matter what your goals are we will succeed because we are a team – the #QUEENTeam • •Daily workouts •Home, gym and travel workouts •20-30Minute workout option •50-60Minute workout option •24/7 access •Live Sessions •Nutrition Tips and Guidelines •USE CODE GOALS18 #alexiaclark #queenofworkouts #queenteam #fitforareason #fitness #workout

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Kaisa Keranen

Est-ce que je dois vraiment la présenter ? Je ne suis pas du genre groupie, mais je dois l’avouer : c’est mon modèle. Je suis totalement fan !

Happy Wednesday Team! 💪👊 . 🎶: @r3hab :: White Noise

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Fitszz

J’ai rencontré Fitsz à Londres quand je travaillais sur My Training Trip Londres. Une belle personne et un super athlète qui pratique le Calisthenics.

Redifining Fitness

Cori Lefkowith vient de Californie (Orange County) où elle tient sa salle de sport. Elle partage sur sa chaîne Youtube plusieurs vidéos tuto, très bien faits. J’apprécie sa façon de voir le Fitness et de le partager.

  • Performance

Perform Better

Un compte Instagram sur le Functional Training, la ré-éducation et la performance sportive.

3D Athletes

Avis aux athlètes, ce compte va vous plaire !

Mike Boyle Strength & Conditioning

Qui ne connaît pas Mike Boyle? C’est un pilier majeur du Sport Performance qui recrute et forme des préparateurs physiques.

  • Core Training / Mobilité / Animal Flow

John Parker

John Parker est une de mes références en matière de Kettlebell, pour revoir les mouvements clés et en découvrir d’autres plus avancés.

BENT PRESS REWIND ⏪ . One of my favorite methods for getting stronger is calculated eccentric training. . What do I mean by this? Let's think about training the bent press with pultiple reps. From the lockout, the kettlebell has to be dropped to the rack and reset before the next bent press rep. . Instead of motoring through clunky reps, let's try something new. The Bent Press Rewind is a bent press, then complete reversal of the movement to the rack. . Only try this if you've mastered the bent arm bar in the prone and standing positions. This exercise will balance the muscle involved in the windmill and bent press while prolonging TUT (time under tension). . Welcome to #gainzcity y'all! . Give this a shot and let me know what you think! . Thanks to @itsninacamille for the idea (and name), thanks to my brotha @dlafreni for the footy.

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Marin Lazic

Ma référence TRX, qui bosse au TRX Training Center basé à Sydney. Une bonne source d’inspiration pour tous les amateurs de TRX.

Vahva Fitness

Une super chaîne Youtube pour tout ce qui touche au Functional Training et aux Arts Martiaux. C’est aussi un excellent athlète et un expert de l’Animal Flow. Très inspirant !

The Movement Fix

Une référence pour tout ce qui concerne la mobilité. Je rêve de participer à l’un de ses workshops !

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